أنت غير مسجل في منتديات سبيل الإسلام للرد على الشبهات حول الإسلام العظيم . للتسجيل الرجاء إضغط هنـا
أنت غير مشترك معنا .. بمنتديات سبيل الإسلام ... للتسجيل إضغط هنا

 

 

 


آخر 20 مشاركات مديرة شرطة نيوزلاندا - انا مسلمه وفخوره باسلامى ( آخر مشاركة : ياسر فوزى - )    <->    دورة الأسس العلمية للعلاقات العامة ومهارات التعامل مع وسائل الإعلام ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    دورة مقدمة في علم المواد الهندسية ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    الإعجاز فى حديث الرصاصة ( آخر مشاركة : ياسر فوزى - )    <->    دورة المهارات المتخصصة في التدقيق والتفتيش المالي والاداري /2019 ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    علم الفضاء يؤكد ما جاءنا عن رسول الله فى الذهب والفضه ( آخر مشاركة : ياسر فوزى - )    <->    دورة تدريبية عمليات الإمداد والتموين والنقل خلال الشبكة اللوجستية ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    دورة عمليات الإمداد والتموين والنقل خلال الشبكة اللوجستية ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    الحَقِيْقَةُ و بُهْتَانُ الدَّمَارِ الشَّامِلِ ii-13: ( آخر مشاركة : بشارات أحمد - )    <->    الحَقِيْقَةُ و بُهْتَانُ الدَّمَارِ الشَّامِلِ ii-12: ( آخر مشاركة : بشارات أحمد - )    <->    دورة المهارة الأكثر فاعلية في قيادة طاقم عمل الأمن والسلامة الصناعية ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    دورة خصائص ومتطلبات مدخل التحسين المستمر بمفهوم (كايزن) ومدخل التطوير التنظيمي في الق ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    الحَقِيْقَةُ و بُهْتَانُ الدَّمَارِ الشَّامِلِ ii-11: ( آخر مشاركة : بشارات أحمد - )    <->    الحَقِيْقَةُ و بُهْتَانُ الدَّمَارِ الشَّامِلِ ii-10: ( آخر مشاركة : بشارات أحمد - )    <->    1 58 نوع جديد من الاعجاز القرآني: في تفسير السياق القرآني للأسماء الأعجمية ( آخر مشاركة : دكتورعزالدين - )    <->    دراسه حديثه عن مدينه قوم لوط تؤكد ما جاء فى الذكر الحكيم ( آخر مشاركة : ياسر فوزى - )    <->    دورة الاتجاهات الحديثة في إعداد الخطط الاستراتيجية الأمنية للسلامة الصناعية ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    دورة تدريبية تنمية على شبكة الإنترنت مع أساسيات CSS، HTML ،Java******/ ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    دورة تدريبية المهارات التقنية الحديثة في المعيار الامني العالمي iso لامن المعلومات. ( آخر مشاركة : سمر السعيد - )    <->    1 46 الذَّبِيْحُ هُوَ إسْمَاعِيْلُ يَا مغامسي!!!, والقُرآنُ بَيْنَنَا: ( آخر مشاركة : بشارات أحمد - )    <->   
العودة   منتديات سبيل الإسلام للرد على الشبهات حول الإسلام العظيم > حوارات الأديان والعقائد والفرق والمذاهب > الإنتصارات الإسلامية في كشف شبه النصرانية
التسجيل المنتديات موضوع جديد التعليمات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

الإنتصارات الإسلامية في كشف شبه النصرانية لتبيان أكاذيب وإفتراءات مواقع النصارى

إضافة رد
كاتب الموضوع يوسف محمود مشاركات 9 المشاهدات 1050  مشاهدة صفحة طباعة الموضوع | أرسل هذا الموضوع إلى صديق | الاشتراك انشر الموضوع
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 26-05-2017, 03:59 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
1 58 بالصور:فضيحه منتدى ( أبو لمعه): سؤال بسيط يكشف كذب و جهل منتدى باكملهff

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته.....

كل عام و انتم بخير

اود ان انقل اليكم اليوم فضيحه جديده لاحدى منتديات (الكوبى بست) ....

ماكينات تصوير تمشى على الارض!!

هؤلاء الذين ينقلون و لا يفهمون...

ينقلون فحسب

ينقلون بنعمه رب المجد و خلاص...!!!

هؤلاء الذين ينطبق عليهم المثل:

((بيكدبوا الكدبه..... و يصدقوها))


يتبع................

ساعد في نشر والارتقاء بنا عبر مشاركة رأيك في الفيس بوك

رد مع اقتباس
  #2  
قديم 26-05-2017, 04:00 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
افتراضي

اولا :

اليكم نص المقاله التى تقيأها احد كتاب المقالات المسيحيين و التى بسرعه تلقفتها ((المشرفه العامه)): ليديا يؤانس.....لتنقلها الى ((الخراف))!!

اعتذر عن لفظه الخراف لكن الاكليروس و مشرفى منتدياتكم يعتبروكم هكذا و يتعاملوا معكم للاسف من هذا المنطلق...
و اليكم الدليل على كلامى:

تفضلوا نص المقال:


اقتباس

لولا حد الردة ما بقي الأسلام..
"الشيخ يوسف القرضاوي"

سؤال :
هل بعد ذلك هناك من يجرأ و يقول أن الأسلام دين سلام و حرية..؟

الأجابة:
هناك من المؤكد هناك الكثير من المضلين و الضلاليين الذين يفسرون الأسلام حسب الزمان و المكان...
يعني يلونون الأسلام حسب المتلقي..
و تحضرني قصة أحد الصحابة عرض علي يهودي الأسلام ..
و لما أعترض اليهودي حيث أنه يشرب الخمر و يزني..
فرد عليه الصحابي و قال له ..ليس هناك أي مشكلة..
و انت مسلم ممكن انك تشرب الخمر و تزني..
فأسلم اليهودي لأنه صدق الصحابي لأنه من أصحاب "محمد" و من المقربين له..
و بعد أن اسلم اليهودي ..قال له الصحابي..
الآن انت مسلم ..فاذا شربت الخمر تعرضت للجلد..
و أذا أرتكبت فعل الزناة سوف تتعرض للجلد و المرأة للرجم..

هذا هو الأسلام لا يهم أصحاب الدعوة الصدق في الكلام..
هم ماشيين بمبدأ الغاية تبرر الوسيلة..

ملحوظة:
كل الصحابي بدون استثناء الا " أبو بكر الصديق" لكبر سنه , كانوا زناة و من شاربي الخمر ,و من قطاع الطرق..








المقاله مصوره:


رد مع اقتباس
  #3  
قديم 26-05-2017, 04:01 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
افتراضي

ثانيا :

تفنيد المقاله


قبل ان انقل لكم ((الفضائح)) و ((المهازل))

اود ان اعلق بعض التعليقات البسيطه على هذة المقاله و التى تكشف كم الكذب الغير متقن و الغير مقنع حتى للاطفال !!!


فلننظر:

زى ما بيقول المصريين فى المثل المعروف ...(( الجواب بيظهر من عنوانه))

فلننظر الى ((أول)) سطر فى مقال ابو لمعه المفضوح:

اقتباس
لولا حد الردة ما بقي الأسلام..


هو ايه (الأسلام)) ده يا جدعان؟!

ايه ده يا جدعان؟؟؟؟

ميكنش دين جديد ظهر على سهوه و لا حاجه؟؟؟؟


اتعلموا ((تفكوا الخط)) الاول .....بعد كده ابقوا اكدبوا....((بدل ما تضحكوا الناس عليكوا))!!!



بس ايه رأيكم فى (الدخله) بتاعه ابو لمعه؟؟؟

جامده مش كده...



فلنكمل:

اقتباس
لولا حد الردة ما بقي الأسلام..
"الشيخ يوسف القرضاوي"

سؤال :
هل بعد ذلك هناك من يجرأ و يقول أن الأسلام دين سلام و حرية..؟



يا سلااااااااااااااااااام!!!


الراجل نقل السطر اللى انا مش عارف جابه من اى داهيه و حط تحته اسم الشيخ يوسف القرضاوى من غير ما يحط اسم المرجع و لا رقم الصفحه و لا حتى رابط و لا يحزنون!!!

ايه الحلاوة دى؟؟؟؟

دا ولا كانك كلامك اكثر مرجعيه من الانجيل !!!

و اللى يضحك اكتر:

انه بعد ما حط السطر الاهبل ده اللى من غير توثيق و لا هباب جاى يسأل بقى و يقرر القارىء( و الذى من المفترض ان يكون قد صدق هذا الهراء بدون ان يسأل عن مصدره)

بيقول:
اقتباس
سؤال :
هل بعد ذلك هناك من يجرأ و يقول أن الأسلام دين سلام و حرية..؟





قال يعنى الواد جاب التايهه و جاب الدليل الحاسم الذى لا يجرأ احد ان يرد عليه

صحيح

اللى اختشوا ....ماتوا



..........................

فلنكمل

اقتباس
و تحضرني قصة أحد الصحابة عرض علي يهودي الأسلام ..
و لما أعترض اليهودي حيث أنه يشرب الخمر و يزني..
فرد عليه الصحابي و قال له .
.ليس هناك أي مشكلة..
و انت مسلم ممكن انك تشرب الخمر و تزني..
فأسلم اليهودي لأنه
صدق الصحابي لأنه من أصحاب "محمد" و من المقربين له..
و بعد أن اسلم اليهودي ..قال له الصحابي..
الآن انت مسلم ..فاذا شربت الخمر تعرضت للجلد..
و أذا أرتكبت فعل الزناة
سوف تتعرض للجلد و المرأة للرجم..




قصه جامد جدا................

و ايه كمان؟!

و دى تخص احد الصحابه( و ليس الصحابى) المقربين للنبى

يا سلااااااااااااام

يا سلااااااااااااااااام

ايه الحلاوه دى


قول يا مسيحى قول.....كل كلامك معقول


ادينى من دا..... يا عم

و اخدتوا بالكو من الحته اللى ف الاخر:


اقتباس
و أذا أرتكبت فعل الزناة


اقتباس
سوف تتعرض للجلد و المرأة للرجم.






المرأه تترجم اه............ و الراجل يتجلد بس!!!


يا عينى على المرأه المظلومه دايما عندكوا يا مسلمين يا وحشين...!!


انا اول مرة اسمع على ان الحدود الشرعيه تفرق بين الذكر و الانثى فى العقوبات!!!


و ركزوا معايا ع السطر الاخير فى المقال


كل الصحابي بدون استثناء الا " أبو بكر الصديق" لكبر سنه , كانوا زناة و من شاربي الخمر ,و من قطاع الطرق..


حلوة قوى كل ((الصحابى)) دى!!!!

الصحيح (الصحابه)

طبعا الراجل لا عارف الالف اللينه و لا يعرف الهاء و لا التاء المربوطه !!

بس بيعرف يكرز بالكذب و بس!!

و يا سلام بقى على حته

بدون استثناء الا " أبو بكر الصديق"


ازاى يبقى(( بدون استثناء)) و بعدها مباشره تقول ((الا))؟؟؟

يعنى اخترعتوا دين جديد (الأسلام) و عايزين تخترعوا لغه جديده كمان



دا انتم ناس واصله بقى!!!!




يتبع
رد مع اقتباس
  #4  
قديم 26-05-2017, 04:03 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
افتراضي

طبعا مقاله بمثل هذا الحجم من الاكاذيب ضد الاسلام سوف تلهب حماس الاعضاء المسيحيين للمشاركه فيه

فأنطلق العضو (((المرشح للاشراف)): سامى سامر ليشارك قائلا:






شكل الموضوع اقنعه و عجبه قوى........


يتبع.
رد مع اقتباس
  #5  
قديم 26-05-2017, 04:04 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
افتراضي

طبعا المشرف العام (ليديا يؤانس) اسعدها مشاركة الاعضاء و ذهبت تؤكد كلام زميلها بالقصه (الجامده) التى ذكرها ابو لمعه كاتب المقال:

رد مع اقتباس
  #6  
قديم 26-05-2017, 04:04 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
افتراضي

طبعا فى ظل هذة الاجواء الذهبيه.....رأى الزميل سمسم 2012 ان الفرصه قد سنحت للتدخل العسكرى...هههههه





تمام.....

الرجل غلط فى حاجه؟؟؟؟

شتم حد؟؟؟؟؟؟

قل ادبه لا سمح الله؟؟؟؟؟


تمام

يتبع......


رد مع اقتباس
  #7  
قديم 26-05-2017, 04:06 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
افتراضي

اتفرجوا بقى على الاستعباط -اللى على اصوله- تفضلوا:





هو الاخ سمسم كان قالك ان ك انت كاتبه المقال و لا انك انت صاحبه الروايه او القصه؟؟؟؟؟

طبعا لا ...هو قال انك انتى نقلتى المقال و القصه دى عجبتك بل بتستشهدى بها مؤكده على كلام زميلك المسيحى سامى سامر!!!!


طبعا مشاركه (ليديا يؤانس) يفوح منها ان ليديا تريد ان تتهرب من (الفخ) التى اوقعت نفسها به بالنقل (الأعمى) لقمامه زمايلها المسيحيين بدون تمحيص!!!!

يتبع........
رد مع اقتباس
  #8  
قديم 26-05-2017, 04:07 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
افتراضي

فى هذة الاثناء حاول احد الاعضاء المسلمين المشاركة......لكن يبدو ان ((مقص الاشراف) كان سريعا جدا..!!



يتبع بالمشاركة ((الذهبيه))....التى زنقت (ليديا) فى الحيييييييييييييييطه!!!

يتبع...


رد مع اقتباس
  #9  
قديم 26-05-2017, 04:08 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
افتراضي

تفضلوا مشاركة الاخ سمسم و التى وضعت المشرف العام المسيحى فى ال (CORNER)!!!!




تفضلوا :((المشاركة السابقه مكتوبه لان الخط فى الصورة صغير))


اهلا ليديا...

انا مش مضايق و لا حاجه.....

بس مبعرفش اشوف (حاجه غلط) و اعمل انى مش واخد بالى

و السؤال هنا :

مش انتى اللى نقلتى الموضوع

و كمان كنت بتستشهدى بالقصه المذكورة عشان تأكدى على كلام (سامى) !!!!

يبقى انتى مقتنعه بالقصه دى ......

والنتيجه ( عند اى عاقل) :

انك انت مسئوله انك تدافعى عن ما ((نقلتيه)) بل و ((تستشهدى)) به ....طبعا على اساس ان مثل هذة المقالات تعتبر عندك ((مرجعيه)) ذات مصداقيه..!!!

و الا فعليك بالاعتراف ان الكاتب كذاب و انك نقلتى الكذب بدون تحرى و استشهدتى بيه كمان .......لمجرد انه ضد الاسلام و خلاص


(( و هذة هى الحقيقه حتى تقومى يا ليديا بإثبات العكس))



و و انا عندى ليكى سؤال يا ليديا:

و ايه المشكله و انتى مسيحيه انك تدافعى عن مصداقيه زميلك المسيحى اللى انتى بتنقلى عنه؟!؟

ما تجيبى الروايه (سندا و متنا) و تحطيها فى عينى...؟!؟! بدل ما انا عمال اكلم و اصور و بتاع


ايه المانع؟؟؟؟




صحيح....ما تجيبى الروايه و تحطيها فى عينى و اقطعى لسانى يلا..!!!!


فى انتظار انك تجيبى الروايه و تحطيها فى عينى .....



ملحوظه هامه:

انك وضعت الموضوع فى قسم ((الاسلاميات)) و ليس فى قسم (الاراء و الكتابات الحره)

اى انه مطروح(( للنقاش)).... و طبعا انتى ست العارفين..!!!

فى انتظارك يا ليديا.......






يتبع بإعتراف ليديا بان القصه مفبركة,,,,
رد مع اقتباس
  #10  
قديم 26-05-2017, 04:08 PM
الصورة الرمزية يوسف محمود
يوسف محمود يوسف محمود غير متواجد حالياً
عضو
 
تاريخ التسجيل: Mar 2017
المشاركات: 108
أخر تواجد:06-11-2017 (11:48 AM)
الديانة:مسلم
الجنس:ذكر
الدولة:egypt
افتراضي

و اخيرا.....اعترف المشرف العام بان القصه مفبركه ... زاعما بانها قصه ((رمزيه))!!!

اه و الله ....قالت ان القصه دى رمزيه!!!!


تفضلوا:





ملحوظة:



طبعا اخدتم بالكم من حته ان معندهاش وقت و مش فاضيه يا عينى و كل الهبل ده ...((طبعا دى حركة قديمه و مكشوفه للهروب من الحوار....معروفه من زمان قوى).!!!


رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدليلية (Tags)
لمعه):, منتدي, بالصور:فضيحه, باكملهff, بسيط, يكشف, سؤال

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
منتدى روابط sameh_1989 الشكاوى والإقتراحات والإعلانات 12 07-02-2011 06:08 PM
فضيحة القمص عبد المسيح بسيط يكشف تورط الكنيسة في إيقاف الفضائيات الإسلامية وليد المسلم التنصير فوق صفيح ساخن 0 15-06-2010 01:43 AM
روابط منتدى حراس العقيدة ! mego650 الشكاوى والإقتراحات والإعلانات 1 12-06-2010 12:48 AM
قصة شيعية حائرة ( من منتدى شيعي) الحنيف المسلم الشيعة في الميزان 5 05-11-2009 09:38 PM
مجلة منتدى التوحيد أبو كنزى اللادينة & الإلحاد 11 17-06-2009 01:27 AM

Facebook Comments by: ABDU_GO - شركة الإبداع الرقمية

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML

^-^ سبحانك اللهم وبحمدك، أشهد ألا إله إلا أنت، أستغرفك وأتوب إليك ~


الساعة الآن 03:09 AM


Powered by vBulletin™
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
جميع الحقوق محفوظه لكل مسلم ويشرفنا ذكر المصدر ..................الموضوعات والمقالات والاراء المنشوره بالموقع او المنتدي تعبر عن راي كاتبها فقط ولا تعبر عن راي الموقع او المنتدي ...............سبيل الاسلام موقع اسلامي دعوي لا ينتمي لاي حزب او جماعه ولا ينشر به اي بيانات جهاديه